pink



Podle některých pověr znamená šlápnutí na víko kanálu smůlu. Hlavně pokud jde o hranatý kanál, kulaté jsou prý v pořádku. Popravdě ale myslím, že kanály skoro nikdo nesleduje. Staly se natolik běžnou záležitostí, že už je ani nevmímáme. Právě proto jsem chtěla předmět, který má ryze praktickou funkci, posunout i do dekorativní polohy. Jednoduše ho zviditelnit, upozornit na něj, zkrášlit ho. Rozhodla jsem se proto, že na víka namaluji ornamenty. Od začátku, kdy jsem o projektu přemýšlela, jsem byla rozhodnuta pro lidové ornamenty, zvažovala jsem pouze jejich rozmístění, barevnost a techniku vypracování. Původně jsem vybírala dekory vycházející z „cibulového vzoru“. Pojem „cibulák“ je totiž symbolem křehké krásy, symbolem spojení užitečnosti a potěšení ducha, symbolem jedinečnosti. Tyto hodnoty jsem chtěla „vtisknout“ i kanálům. Růžová barva mi připomíná sladké cukroví a v tak výrazném odstínu je až dětská – tedy naprostý opak k špinavým, zaprášeným kanálům. Zároveň je dostatečně výrazná a vyniká v šedé ulici. Realizováno na hlavní třídě v Plzni, celkem 6 kanálových poklopů.